تبليغاتX
جدید ترین یافته های مامایی - سودمندی مكمل های ویتامینی در پیشگیری از سقط و مسمومیت حاملگی (پره اکلامپسی)


جدید ترین یافته های مامایی

ناگفته هایی از مامایی

مصرف مولتی ویتامین در بارداری 

پژوهشگران از سودمندی مصرف مكمل های ویتامینی در پیشگیری از سقط جنین خبر می دهند . آنان می گویند زنانی كه پیرامون زمان لقاح از مكمل های مولتی ویتامین استفاده می كنند ، كمتر از دیگران در خطر ابتلا به عارضه مسمومیت حاملگی قرار دارند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  به نوشته  نشریه پزشكی اپیدمیولوژی امریکا  ( American Journal of Epidemiology )  مصرف مكمل های ویتامینی قبل از بارداری و در ماه های نخست بارداری ، خطر ابتلا به سقط جنین را در مادران باردار كاهش می دهد.

پژوهشگران دانشگاه پزشكی كارولینای شمالی با بررسی ۴۷۵۲ زن در سه ماهه نخست بارداری بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به این نتیجه رسیدند: خطر بروز سقط جنین در زنانی كه قبل از بارداری یا در ۳ ماهه نخست بارداری مكمل های ویتامینی نظیر مولتی ویتامین مصرف می كنند ، ۵۹ درصد كمتر از  دیگران است.

پژوهشگران با بررسی تعدادی زن باردار متوجه شدند، احتمال ابتلا به عارضه مسمومیت حاملگی نیز در زنانی كه پیش از لقاح مولتی ویتامین مصرف می كنند ۱۷ درصد كمتر و این احتمال در افرادی كه پس از لقاح تا ۱۲ هفته مولتی ویتامین مصرف می كنند ۲۲ درصد كمتر از زنانی است كه مكمل ویتامینی مصرف نمی كنند.

به گفته محققان: تاثیر مصرف مولتی ویتامین به ویژه پس از لقاح در زنانی كه وزن طبیعی دارند یا به عبارت دیگر شاخص توده بدنی آنان كمتر از ۲۵ است مشاهده می شود.

نوشته شده در شنبه 23 خرداد1388ساعت 14:0 توسط حسینی| |

Design By : Mihantheme